Усе починається із джерел: колекція Truth to Materials від Patagonia

Колекція Truth to Materials – це матеріали в них гранично чистому виді, будь те мінімально оброблені кашемір або вовна або неорганічне виробництво шляхом повторного використання обрізків зі швейних цехів, які звичайно йдуть у відходи. Походження матеріалу – от що є першорядним у даній колекції й максимально враховується на кожному етапі дизайну й виробництва товарів Patagonia.
Усе починається із джерел: колекція Truth to Materials  від Patagonia

Моделі колекції Truth to Materials являють собою вдосконалювання вже наявних в Patagonia досягнень – з використанням таких матеріалів як перероблений поліестер і органічна бавовна, але з меншої ступенем фарбування й обробки, залученням меншої кількості природних ресурсів і посиленням акценту на ручній роботі. Бренд Patagonia називає все це "відповідальним виробництвом", і за цим безсумнівно коштує майбутнє. Ми повинні рухатися в цьому напрямку щодня, і, можливо, згодом ми станемо краще. Поразка наступає в той момент, коли ти говориш собі: "Я вже знаю це. Тут більше немає нічого нового для мене".

НЕЗАБАРВЛЕНИЙ КАШЕМІР

Монгольські кочівники споконвіків знають, що ключ до родючості їх пасовищ лежить у переміщенні черід і підтримці правильного співвідношення кіз і овець. Кози поїдає коріння трав, вівці ж харчуються іншою їжею. Щоб пасовища регулярно обновлялися, монголи тисячоріччями вирощували більше овець, чому кіз. Однак саме з вовни кіз добувають кашемір. За останні десятиліття Монголія розширила свої міжнародні торговельні зв'язки, і всесвітня любов до кашеміру поставила під удар місцевих пастухів з їхніми традиціями: тепер у чередах як звичайно більше "кашемірових" кіз і менше овець. Наслідком таких перестановок стало виснаження пасовищ: Монгольське плато зараз перебуває під загрозою перетворення в пустелю.

У надії змінити дану тенденцію до кращого Patagonia перебуває на початковій стадії партнерства з NOYA Fibers, невеликою групою ентузіастів, які разом з некомерційною організацією по охороні природи Nature Conservancy намагаються вплинути на майбутнє Монгольського плато. Продовжуючи місію асоціацій місцевих пастухів, NOYA підкреслює, наскільки важливо забезпечувати екостійкий випас, розробляти стандарти якості й робити ланцюжка поставок прозорим.

Незабарвлений кашемір Patagonia проводиться вручну пастухами, які вичісують кіз під час сезонної зміни пасовищ. Кольору в пряжі натуральні (білий, коричневий і бронзовий). Кінцевим продуктом є матеріал, не торкнутий фарбуванням, що робить його ще більш м'яким і зводить до мінімуму використання води, хімікатів і природної енергії. З такого незабарвленого кашеміру в Patagonia роблять чоловічі пуловери Men's Undyed Cashmere Snap-T® Pullover і жіночі кардигани Women's Undyed Cashmere Cardigan.

"Дозвольте матеріалам блискати своїм натуральним блиском. Не намагайтеся їх перемогти; нехай вони роблять те, що самі прагнуть робити".

- Клер Шуїнар, член команди дизайнерів колекції Truth to Materials

 

ПЕРЕРОБЛЕНА БАВОВНА

Занадто часто життя виробів з бавовни – як традиційного, так і органічного, – закінчується на смітнику. Вирощування бавовни, виробництво бавовняної пряжі й виготовлення бавовняної тканини; потім розкрій і нарізи; далі – перехід до споживача; і, в остаточному підсумку, усе це виявляється серед сміття. Залучення в процес органічних фермерських господарств безсумнівно бажане для агропромислового комплексу. Однак фермери дотепер використовують воду в надлишку й викидають шкідливий вуглець в атмосферу в процесі обробки й оброблення ґрунту, а також при зборі врожаю.

Завдяки партнерству з TAL Group, одним з найбільших світових виробників одягу, ми зуміли зайнятися переробкою бавовни й добитися зворотного зв'язку. З 2011-го року на фабриках TAL Group у Китаї й Малайзії працівники збирають обрізки бавовняних виробів з підлоги, у такий спосіб заощаджуючи сотні тонн придатного для вживання матеріалу.

Далі ці обрізки переробляються в повноцінну тканину. Так, залишки від 16-ти сорочок із чистої органічної бавовни можуть бути модифіковані в одну сорочку з бавовни переробленого. Якщо задуматися над обсягами роботи на фабриках TAL Group, можна усвідомити масштаби заощаджених ресурсів.

Перероблена бавовна не зазнає ні відбілюванню, ні фарбуванню, і даний процес відслідковується на етапах від сировини до магазинних полиць. Ми змішуємо цю унікальну тканину із чистою органічною бавовною в моделях чоловічої кофти з каптуром Men's Reclaimed Cotton Hoody і жіночого светра Women's Reclaimed Cotton Crew.

 

ПЕРЕРОБЛЕНА ВОВНА

Компанія Figli di Michelangelo Calamai була заснована в 1878 році, приблизно за 100 років до зародження руху в підтримку екології. Компанія Calamai займається виробництвом переробленої вовни. У виробництві використовуються колишні у вживанні предмети одягу й утильсировина, які змішуються в різні типи в'язання, плетива, ваги й текстур. Сьогодні виробничою лінією Calamai Tech Fabrics управляє Бернардо Каламаї, правнук засновників бізнесу.

Родина Бернардо першої почала робити тканини з переробленої вовни на маленькому складі в Прато, Італія. Два брати (15 і 18 років) відбирали використані предмети гардероба, розділяли їх на волокна й перетворювали в перероблену вовну до того, як відібраний одяг пускали на пряжу. Тоді були інші часи, життя було скромніше. Родина прагнула зробити тканину подешевше, щоб зробити її доступної для більшої кількості покупців.

На сьогоднішній день пов'язані з таким продуктом як перероблена вовна працезатрати й ринковий попит уже не ті, що раніше. Для Calamai мотиватором тепер є не економіка, а екологія. У компанії не прагнуть даремно розтрачувати й викидати колишні у вживанні предмети одягу або другосортні тканини й обрізки, оскільки все це в підсумку закінчиться банальної сміттєзвалищем. "Я радий співробітничати з таким хлопцями як Patagonia," говорить Бернардо. "Patagonia завжди відрізнялася особливим підходом до використання перероблених матеріалів. Ми дійсно опікуємося про вироблену продукцію, і мені завжди робило приємність працювати з людьми, що розділяють наші погляди".

Перероблена вовна, яку одержує Patagonia, проводиться з викинутих вовняних светрів, які розпускаються на придатні для використання волокна – у точності як раніше – і далі змішуються з нейлоном і поліестером для поліпшення міцності. З такого матеріалу зроблені жіноче парення з переробленої вовни Women's Reclaimed Wool Parka і чоловіча куртка з переробленої вовни Men's Reclaimed Wool Jacket.

 

ПЕРЕРОБЛЕНИЙ ПУХ

Patagonia уклала партнерство з дизайнером і майстром Наталі Ченін з компанії Alabama Chanin, і спільно був запущений унікальний проект по переробці пуху. Так, у рамках програми переробки Common Threads Partnership на складі Patagonia роками збиралися в тюки повернуті пуховики, на яких були ушкодження, не підлягають ремонту. Разом з майстрами квілтинга компанії Alabama Chanin фахівці Patagonia розробили на їхній основі теплий аксесуар, використовується в якості шарфа.

"У створенні наших шарфів примітно те, що ми вдихаємо нове життя в щось старе, має свою історію, - і, можливо, у такий спосіб ми передаємо новому користувачеві часточку тієї "старої" енергії й досвіду," говорить Наталі. "Наші шарфи є якоюсь спадщиною, своєрідною реліквією, оскільки вони передаються від однієї людини іншій".

На відміну від нашого проекту Worn Wear™, у рамках якого ми одержуємо від наших покупців історії їх речей, тут ми ніколи не довідаємося, ким були хазяї цих пуховиків, любили чи вони свої куртки й пальто, як довго вони їх носили і які події відбувалися в їхнім житті в той час, як вони їх носили. Новий власник як би одержує право уявляти собі, що його шарф (у своєму минулому житті) підкорив вершини гір або робив кругосвітню подорож. І щораз надягаючи свій шарф знову, наш покупець буде писати нову главу його історії. "Представте, що ваш шарф – що говорити," говорить Наталі. "И уявіть собі історії, які він міг би вам повідати". Зроблені з переробленого поліестер й утеплені гусячим пухом, шарфи з переробленого пуху від Patagonia® (Patagonia® Reclaimed Down Scarves) такі ж теплі й довговічні, як і одяг, з якого вони зроблені. Кожний шарф проводиться лімітованою серією в обмеженій кількості.